Je mag artikelen binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Zonder reden. Dat is jouw ‘herroepingsrecht’. Binnen de zichttermijn kun je het artikel rustig bekijken en/of passen zoals je in een winkel ook zou doen. Zorg ervoor dat het artikel in de oorspronkelijke verpakking zit (met de stickers erop). Dus als een artikel in een doos of zakje verpakt is, doe ‘m er dan weer omheen.

De herroepingstermijn verloopt 14 dagen na de dag dat:

het artikel in je bezit is:

  • je het laatste artikel hebt ontvangen van een bestelling die uit meerdere zendingen en artikelen bestaat.
  • je het laatste onderdeel hebt ontvangen van een artikel dat uit meerdere onderdelen bestaat.

Je maakt gebruik van het herroepingsrecht door:

  • je retour op onze site, via e-mail of aan een van onze medewerkers telefonisch door te geven.

 

Je kunt het artikel alleen terugsturen als:

  • het artikel compleet is.
  • het in de – voor zover mogelijk – originele staat is en in de fabrieksverpakking zit.*

*Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een andere manier hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen we je aansprakelijk stellen.

Retourneren is niet mogelijk voor:

  • artikelen die op jouw initiatief zijn aangepast of gebruikt.
  • artikelen die in de bedenktermijn kunnen bederven of die je om hygiënische of gezondheidsredenen niet kunt terugsturen als je de verzegeling hebt verbroken.
  • audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de verzegeling is verbroken.

Retourformulier

Je kunt per e-mail of telefonisch je retour doorgeven. Je mag ook het modelformulier gebruiken om een artikel te retourneren. Dit is niet verplicht; ook zonder het formulier geldt je herroepingsrecht.

Terugbetalingen

Je krijgt een e-mail zodra we je retour hebben verwerkt. Heb je vooraf betaald met iDEAL, PayPal of Credit card? We storten het bedrag terug binnen twee werkdagen na de verwerking van je retour (dit duurt gemiddeld vijf werkdagen).

We betalen doorgaans terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je het artikel hebt afgerekend. Heb je nog facturen met een betalingsachterstand openstaan? Dan storten wij niet terug, maar verrekenen we het bedrag. Als je betaald hebt met een cadeaubon, betalen we niet de waarde van de bon uit. Je kunt het tegoed (na de verwerking van je retour) opnieuw bij ons besteden.

Als je veel retourneert

Heb je meer dan 80% van je aankopen* geretourneerd? Dan kun je helaas niet kiezen voor Achteraf betalen in onze kassa. Je kunt natuurlijk wel je bestelling afrekenen met een van de andere betaalwijzen. Zodra je retourpercentage onder de 80% komt, kun je weer gebruikmaken van Achteraf betalen. Je ontvangt dan natuurlijk ook een mailtje van ons, zodat je meteen weet waar je aan toe bent.

*Het gaat hier om het retourneren van meer dan 80% van je aankopen in de afgelopen 12 maanden.

IT’S COMING!!!

Maak alvast een account en leg alvast jouw favoriete producten en je winkelwagen. Vrijdag dan inloggen, kortingscode invoeren en bestellen maar!

Richard van der Dussen

Ontvang voordeel en nieuws